fbpx

Cloudflare tõttab appi: kuidas aeglane e-pood uuesti kiireks muuta?

03.02.2025

Uuringud näitavad, et kasutajad ootavad veebilehe laadimist keskmiselt vaid kolm sekundit. E-kaupmeeste jaoks on see ajahetk kriitiline, sest sellest sõltub, kas potentsiaalne klient jääb veebilehele, et teha seal hiljem mõni ost. Opuse tegevjuhi Margus Eha sõnul on veebipoe avaleht koht, kus kujuneb tarbijatel e-poest esmamulje. “Viivitusteta avanev veebileht näitab, et tegemist on kaasaegse ja usaldusväärse…

Uuringud näitavad, et kasutajad ootavad veebilehe laadimist keskmiselt vaid kolm sekundit. E-kaupmeeste jaoks on see ajahetk kriitiline, sest sellest sõltub, kas potentsiaalne klient jääb veebilehele, et teha seal hiljem mõni ost.

Opuse tegevjuhi Margus Eha sõnul on veebipoe avaleht koht, kus kujuneb tarbijatel e-poest esmamulje. “Viivitusteta avanev veebileht näitab, et tegemist on kaasaegse ja usaldusväärse ettevõttega, aga aeglane e-pood annab märku, et külastaja aega ei väärtustata,” rääkis ta. Samuti paneb veebilehe kiirusele palju rõhku Google, kes järjestab selle järgi otsingutulemusi.

“See tähendab otsest mõju ka müügitulemustele – näiteks arvutas Amazon juba üle kümne aasta tagasi välja, et sekundi võrra aeglasem veebileht tähendaks neile 1,6 miljardi dollari suurust käibelangust,” lisas Eha.

Tema sõnul on Eesti kaupmehed hakanud tasapisi oma veebi kiirusele rohkem tähelepanu pöörama, kuid on üsna tavapärane, et mure lahendamisel minnakse liialt detailidesse. “Näiteks hakatakse optimeerima piltide suurust, koodiridu vähendama või otsitakse viise serverivastuste kiirendamiseks. Kuigi need meetodid võivad aidata, nõuavad need sageli palju aega ja ressursse,” ütles ta.

Tegelikult on olemas palju lihtsamaid lahendusi ja teenuseid, millega veebileht kiiremaks muuta. Üheks selliseks teenuseks on Cloudflare, mis kasutab üle maailma paiknevaid servereid, et kiirendada lehe laadimisaega, vähendada serverikoormust ja tagada sujuv kasutajakogemus, ilma et oleks vaja iga pisidetaili käsitsi optimeerida.

 

Kuidas see töötab?

Opus kasutab oma töös laialdaselt headless-lahendusi, kus Cloudflare mängib keskset rolli. Headless-arhitektuuris eraldatakse veebilehe front-end ja back-end protsessid ja sisu, näiteks pildid ja tootekirjeldused, renderdatakse ette valmis ning salvestatakse Cloudflare’i vahemäluserveritesse.

“See tähendab, et enamik kasutajapäringuid saab vastuse otse Cloudflare’i serveritest. Tänu sellele väheneb koormus põhiserveritele ja veebileht avaneb alati kiiresti. Kuna enamik külastajaid näeb samu elemente, ei pea server iga päringuga sama infot uuesti genereerima – see kiirendab märgatavalt lehe laadimist,” kirjeldas Eha.

Paljud kaupmehed puutuvad tihti kokku olukorraga, kus veebileht töötab muul ajal sujuvalt, aga müügikampaaniate ajal hakkab suurema liiklusega hanguma või jookseb sootuks kokku. “Sellistes olukorras kiputakse tihti ajutiselt serverivõimsust suurendama, kuid tegelikult võib Cloudflare’i kasutamine olla palju parem variant,” märkis Eha. “Tuleb endalt küsida, kuidas käitus su poe veebileht E-smaspäeva või Musta Reede ajal. Kui see koormusele vastu ei pidanud, siis on Cloudflare’ist kindlasti abi, sest sellega kaob serverite skaleerimise vajadus ära.”

Lisaks skaleerimisprobleemidele lahendab Cloudflare ära keerukad õiguslikud ja turvateemalised kontrollid, mis nõuavad pidevat andmevahetust veebiserveri ja back-end süsteemide vahel. Selleks kasutatakse worker’eid, mis võimaldavad kiiret taustkontrolli pilves ilma, et see mõjutaks kogu lehe laadimiskiirust. Näiteks saab pilves hallata laoseisu päringuid, teostada hinnakalkulatsioone ja teha andmekaitsepäringuid.

Opus on Cloudflare’i kasutanud veebilehtede optimeerimiseks juba mitmeid aastaid ja teinud seeläbi kiiremaks mitmeid e-poode ja CMS-süsteeme. “Üks hea näide on Äripäev, kelle veeb töötab nüüd ka pommuudiste ajal sama väledalt kui tavalisel päeval,” rääkis Eha.

“Cloudflare on seega tehniliselt kiire ja kuluefektiivne viis, millega oma veeb kiiremaks muuta. Kui sa tunned, et su veebipood ei vasta kiiruse osas tänapäeva standarditele, siis võta meiega ühendust ja leiame koos sobiva lahenduse,” lõpetas Eha.

Võta ühendust

Me soovime katta kõik Sinu veebiarenduse vajadused, et saaksid keskenduda oma ettevõtte ehitamisele ja kasvatamisele.

Margus Eha

CEO, Business Development

    Veel postitusi