fbpx

Andbeauty e-kaubamaja

17.11.2023

Andbeauty e-äri ülesse ehitamine. Anname ülevaate planeerimist, arendusest ja toe pakkumisest. Lisatud kliendi nimeline tagasiside.

Andbeauty

Teenused:

  • Tarkvaraarendusteenused
  • Kasutajatoeteenus
  • Haldusteenus

Tehnoloogiad: PHP, TypeScript, MySQL, Elasticsearch, Redis

Integratsioonid: ESTO, Klaviyo, Directo, Modena Buyplan

Eesmärk:

Andbeauty suureks väljakutseks oli toonane e-poe platvorm, mis ei pakkunud piisavalt võimsaid funktsioone ja klienditeenindus jäi kasinaks. Neil oli tarvis mitmekülgsemat, kasutajasõbralikumat ja püsivamat lahendust, et mahutada kasvavate brändide ja toodete portfelli, eriti kuna eesmärgiks oli saada üheks juhtivaks ilu e-kaubamaja platvormiks Eestis. Koostöös Opusega, kodulehele auditit tehes, selgus, et vanale vundamendile uusi lahendusi peale ehitada ei saanud ja oleks osutunud ka liiga kulukaks, mistõttu otsustati uus e-pood ehitada täiesti nullist. Opus aitas Andbeauty-l mitu sammu ette mõelda. Kliendi vajaduste põhiselt arendati edasi Magentot, täiendati Modena makselahendust Esto maksemeetodiga ning käsitöö vähendamiseks aidati lihtsustada nii protsesse kui ka haldustööd. Paralleelselt uue lehe ehitamisega toetati ka vana e-poodi, et see töökorras püsiks ja müük toimuks.

Eesmärgid:

  • Võtta kasutusele automatiseeritud lahendused, et lihtsustada protsesse ja vähendada käsitööd, näiteks toodete üleslaadimisel.
  • Tagada mitmekeelne e-pood, mis oleks kasutajasõbralik ja funktsionaalne.
  • Ehitada e-pood, mis oleks püsiv nii tootevaliku kasvu puhul kui ka peaks vastu erinevatele suurkampaaniatele nagu E-smaspäev.
  • Täita 2025. aastaks WCAG nõudeid, et koduleht oleks ligipääsetav ka erivajadustega inimestele.

Opuse lahendused:

  • Automatiseerida variatsioonitoodete üleslaadimist, asendades varasemat käsitööprotsessi, kus tuli Magentos ematoode ja tema variatsioonid käsitsi kokku panna. Selle asemel ilmub toode e-poes nähtavaks vaid paari klikiga.
  • Uue e-poe ehitamine Magentole, mis võimaldab e-poe kasvu, skaleeritavuse ning on laiendatav erivajadustele.
  • Parandada kasutusmugavust ja luua võimalikult optimaalne kasutaja ostuteekond.

Referents:

“Meile väga meeldis Opuse tööprotsessi korraldus. Koostöö algusest peale toimunud iganädalased koosolekud hoidsid kõiki osapooli alati protsesside ja uuendustega kursis. Kommunikatsioon oli kiire ning tõhus – keegi oli alati kõne või emaili kaugusel. Ja meid ei ole oma murede ja küsimustega üksi jäetud ka pärast e-poe üleandmist. Järelhooldus ja tugi olid meile sama olulised, kui e-poe ülesehitamine, et aidata kaasa meie eesmärgile kasvada üheks suurimaks e-kaubamajaks Eestis.”
Stiina Klementsov, Arendus- ja turundusjuht, Andbeauty e-kaubamaja.

Väikesest pereettevõttest üheks suurimaks ilukaubamajaks Eestis

Andbeauty on Eesti pereettevõte, kellel on kirg ilumaailma vastu. Kui 15 aastat tagasi alustati ühe brändi maaletoomisega, siis tänaseks on ettevõte üle 25 ilubrändi esindajaks, teenindades erinevaid kliente, ilusalonge ja veebipõhiseid ostjaid. Nagu paljudele teistele ettevõtetele, andis ka Andbeautyle tegelikkuses hoogu juurde just Covid pandeemia. Sel ajal oli mistahes poodide veebi toomine ainuke viis oma äri päästa kõikide piirangute ja sulgemiste keerises. Õnneks olid nad oma e-poe avanud vahetult enne kriisi, kuid pandeemia ajal oli tarvis strateegilisi otsuseid vastu võtta ning mitmete brändide maaletoomise kõrval hakati tegelema ka edasimüügiga. Tänaseks ongi ilupoe põhiliseks ärisuunaks e-poe arendamine ja kasvatamine. Kusjuures valikus on juba üle 300 ilubrändi ja see number aina kasvab. Seega oli aeg mõelda mitu sammu ette, sest ambitsioonid on suured – saada üheks suurimaks ilu e-kaubamajaks Eestis.

Selle eesmärgi täitmiseks oli tarvis endale leida koostööpartner, kes hoolitseks tehnilise poole eest, et ise saaks rahulikult äri kasvule keskenduda. Samas ei tahetud, et pärast suurt investeeringut peaks e-poe juba paari aasta pärast jälle maha kandma, kui seda pidevalt ei arendata ega hooldata. Seega oli oluline, et platvorm, kuhu uus pood ehitatakse, oleks skaleeritav, pikaajaline ja suure arendajate kogukonnaga, et garanteerida endale jätkuv tugi ja pidev täiustamine. Kuna Opusel on Magento e-poodide haldamiskogemust 7+ aastat ja tugimeeskonna olemasolu on ettevõtte DNA-sse sisse kirjutatud, siis usalduse põhjal võis koostöö alata.

Opus võttis Andbeauty eesmärkide saavutamiseks süstemaatilise lähenemise. Protsess hõlmas hoolikat analüüsi, prototüüpimist, arendust, testimist ja hooldust, et uus kliendilahendus võimalikult kiiresti üles saada. Opusele oli oluline, et klient võimalikult kiiresti investeeringuid tagasi teeniks, vältimaks liiga suurt üheaegset kulu. Samal ajal tuli aga vana e-poodi töös hoida ja hooldada, et tagada selle funktsionaalsus.

E-poe haldusprotsesside lihtsustamine ja kasutajakogemuse tõstmine

Üheks suurimaks väljakutseks Andbeautyl oli e-poe kodulehe kolmkeelseks viimine. Eeldati, et kolme toote manageerimine ja seadistamine mitmel lehel on meeletult raske ja nõuab palju tööd. Opuse projektijuhi Tanel Särgava sõnul see kahjuks paljude e-poodide puhul nii ongi, kuna infot on võimalik üles laadida selliselt, et see näiteks Directos, aga ka paljudel teistel ERP lahendustel ei ole väga korrektne. See tähendab, et info pole terviklik ja ei lähe e-poodi üles, kuna tootekaardil lihtsalt puuduvad olulised väljad ja seosed. Nii oli raske ka aru saada, kus ja mille pärast üks või teine probleem eksisteeris. Õnneks oli Opusel varasem kogemus Directoga olemas ja osati vastavalt ka tegutseda. Näiteks oli Andbeauty e-poel variatsioonitoodete lahendus poolik ning ta pidi Magento poolel alati käsitööd tegema, et ematoode ja tema variatsioonid omavahel kokku panna. Opus automatiseeris selle protsessi nii, et nüüd tuleb toode e-poes nähtavale vaid paari klikiga.

Backendi kordategemine ja protsesside automatiseerimine aitasid Andbeauty turundusjuhi sõnul oluliselt töötajate aega kokku hoida. Kui varem võttis ühe toote üleslaadimine aega 10+ minutit, siis tänu läbimõeldud eeltööle arvas ta täna ajakuluks olevat ca minuti.

Ettevaatavalt lahendati ka e-poe kasutajakogemus. Tellimuse vormistamise protsessi optimeerimisega parandati oluliselt kliendi ostuteekonda, et see oleks võimalikult mugav ja kiire. Opuse kogemus on näidanud, et tihtipeale hirmutatakse kliendid ära just üleliigsete sammude, nupukeste ning liiga pikkade ostuprotsessidega. Check-out protsessid peaksid aga olema võimalikult lihtsad ja kiired. Iga samm tellimuse vormistamisel peaks olema eraldiseisev tegevus, et kasutajat üleliigsete andmeväljadega mitte koormata. Lisaks tuleks limiteerida võimalusi protsessi pooleli jätta, eemaldades lingid, mis viivad tellimuse vormistamise vaatest välja.

Lisaks kõigele varasemale mõeldi ette ka 2025. aastast kehtima hakkavatele WCAG uutele nõuetele, mille põhjal peavad kõik e-poed ja kodulehed lahendama kasutajakogemuse ja disaini selliselt, et info oleks ligipääsetav ka erivajadustega inimestele. Sinna hulka kuuluvad näiteks puuded nagu pimesus ja vaegnägemine, kurtus ja vaegkuulmine, õpiraskused, kognitiivsed piirangud, liikumispuue, kõnepuue, valgustundlikkus ja nimetatud puuete kombinatsioonid. Suuniste täitmine teeb veebi sisu sageli ka üldiselt kasutajasõbralikumaks.

Kampaaniatel põhinev äri

Andbeauty turundusjuhi Stiina Klementsovi sõnul on nende e-kaubamaja puhul tegemist kampaaniatel põhineva äriga, eriti nüüd, mil hind müüb. Seega on neile äärmiselt oluline, et kampaaniate seadistamised, tootegruppide lisamised, hinnamuutused, sooduslahendused jms toimuks võimalikult lihtsalt ning e-pood peaks vastu ka suurkampaaniatele nagu E-smapäev. Varem juhtus tihti, et e-pood oli pidevalt maas ja puudusi oli raske likvideerida. Täna aga toimuvad muudatused ja parandused selliselt, et klient aru ka ei saa. Opuse kasutajatugi aitab e-kaubamaja kõiksugu vajalike seadistustega ning annavad nõu, kuidas kampaaniaid teha.

Üks arendustest kampaaniate paremaks haldamiseks oli näiteks e-maili platvormiga Klaviyo liidestuse loomine. Kõnealune e-maili lahendus on turu üks põhjalikumaid, mis sobib eriti just e-kommertsile, kuna pakub väga laia valikut funktsioone e-äri kasvatamiseks. Ja kui seda õigesti kasutada, luua kõikvõimalikke segmendigruppe, erinevaid e-maili flow-sid, koguda liide jpm, siis on e-poe kasvuvõimalused suured.

Mis edasi?

Enamus kliendi soovidest ja arendustest on tänaseks tehtud ning Klementsovi sõnul on e-poe osakaal võrreldes ettevõtte kogukäibega kasvanud proportsionaalselt, olles täna ca 25% peal. Uue aasta eesmärgiks on tegeleda analüütikaga ja saada tagasisidet klientide ostukogemuse osas. Näiteks Opus tegi ettepaneku, et kui klient naaseb pangast poodi, ilmub väike kahes osas vorm, kus saab hinnata ostukogemust ja lisada kommentaare.

Särgava sõnul ongi just analüütika ja tagasiside saamine lõppkasutaja vaates kohad, mida e-poed jällegi ära ei kasuta või lihtsalt ei oska. See on aga vajalik info ja üldjuhul just klientide kaudu on võimalik teada saada, mis on e-poe probleemid, kas pangalingid töötavad, kas otsingu kaudu on võimalik tooteid leida jne. Küsimus ongi lihtsalt selles, kuidas seda infot klientidelt kätte saada. Selle jaoks ongi olemas trikid ja nipid, mida näiteks platvormid nagu Klaviyo pakuvad. Olgu need siis erilahendusel loodud küsimustikud, meeldetuletuse e-mailid või muu. Kui arvatakse, et eestlased tagasisidet nii lihtsalt ei anna, siis Särgava kogemus lükkab selle eelarvamuse ümber.

Võta ühendust

Me soovime katta kõik Sinu veebiarenduse vajadused, et saaksid keskenduda oma ettevõtte ehitamisele ja kasvatamisele.

Margus Eha

CEO, Business Development