fbpx

Uus hingamine Apollo e-poele: turvaline, paindlik ja kasutajasõbralik

15.09.2025

Apollo e-pood on Eesti üks tuntumaid veebikaupluseid, kus ostleb ühes päevas tuhandeid inimesi. Senine lahendus hakkas aga ajale jalgu jääma: e-poe platvormi ametlik tugi oli lõppenud ning uute funktsioonide lisamine muutus järjest keerulisemaks. Koostöös Opusega läbis Apollo e-pood põhjaliku uuenduskuuri, mille tulemusena sündis turvaline ja kaasaegne ostukeskkond. Projektile eelnesid põhjalikud läbirääkimised, sest Apollo soovis kaasata…

Apollo e-pood on Eesti üks tuntumaid veebikaupluseid, kus ostleb ühes päevas tuhandeid inimesi. Senine lahendus hakkas aga ajale jalgu jääma: e-poe platvormi ametlik tugi oli lõppenud ning uute funktsioonide lisamine muutus järjest keerulisemaks. Koostöös Opusega läbis Apollo e-pood põhjaliku uuenduskuuri, mille tulemusena sündis turvaline ja kaasaegne ostukeskkond.

Projektile eelnesid põhjalikud läbirääkimised, sest Apollo soovis kaasata uue perspektiiviga partneri ja lahendamist vajasid mitmed tehnilised ning ärilised mured. “Apollo e-pood töötas Magento 1 platvormil, mille ametlik tugi oli läbi saanud ja selle kasutamine oli muutunud riskantseks. Lisaks oli lahendus tehniliselt ajale jalgu jäänud ja erinevate funktsioonide lisamine eeldas eraldi kulukate arendustööde tellimist,” kirjeldas Opuse tegevjuht Margus Eha.

Partneri valikul sai määravaks Opuse pikaajaline kogemus suurte ja paindlikke e-poodide loomisel. “Meil on sarnasest valdkonnast varasem ekspertiis olemas, mille tõttu oskasime täpselt hinnata, kui palju aega ja ressursse selline arendus tegelikult nõuab,” sõnas Eha.

 

Turvaline ja stabiilne selgroog

Arendustööde tuumaks sai Apollo e-poe üle viimine kaasaegsele ja täiustatud vabavaralisele Magento 2 platvormile.  “Lisaks turvariskide lahendamisele tagab uus platvormi e-poe pikaajalise kuluefektiivsuse – kui varem eeldas lihtsamate muudatuste tegemine tihtilugu arendustööde tellimist, siis nüüd saab seda teha e-poe haldaja ise,” rääkis Eha.

Tänu uuele Magento versioonile sai Apollo e-poodi lisada mitmeid uusi funktsioone. “Näiteks ei olnud Apollo rahul oma e-poe otsingusüsteemiga, sest varasem lahendus oli piiratud overlay-otsinguga, mis oli klientide jaoks ebamugav. Värskes versioonis lõime aga täiesti uue drop-down otsingu, kus saab tooteid kiiresti üles leida ka kategooriate kaupa,” ütles Eha.

Front-end’i arendamisel otsustas Opus kasutada Next.js raamistikku, mis on sobilik mahukamate ja keerukamate veebipoodide jaoks, kus on tarvis paindlikkust erinevate ärivajaduste osas. “Teine eelis on kasutajamugavus – e-pood renderdatakse serveris, mitte kasutaja seadmes, mis tagab parema laadimiskiiruse ja seeläbi parema nähtavuse otsingumootorites,” lisas Eha.

Samuti võimaldas Next.js luua e-poe back-end’ist sõltumatu värske front-end. “Kui tulevikus vajab back-end uuendamist, siis kasutajaliidest ei pea enam puutuma. See lahendus annab kliendile rohkem vabadust ning vähendab tulevikus vähemalt viiendiku võrra arenduskulusid,” rääkis Eha.

Hajutamise põhimõtet jälgis Opus kogu arendustööde ajal. Suur osa veebipoe funktsionaalsusest viidi Magento keskkonnast välja eraldiseisvateks mooduliteks, mis vähendab süsteemi töö katkemise riski ja teeb platvormihalduse oluliselt lihtsamaks:

  • Kasutusele võeti PIM süsteem Akeneo, mis võimaldab hankijatel oma tooteid ise portaalis hallata.
  • Sisuhalduseks integreeriti väline CMS, mis pakub kliendile oluliselt mugavamat sisuhalduskogemust võrreldes Magento vaikimisi võimalustega.
  • Otsingud viidi üle Elasticsearchi platvormile, et suur andmemaht ei koormaks serverit ja otsingud oleksid kiiremad.
  • Pildihaldus koliti CDN-i, et vähendada serveri koormust ja parandada laadimiskiirust.

 

Kvaliteedi arvelt ei tohi järele anda

Eha sõnul oli projektis suurim väljakutse rangete sisemiste kvaliteedinõuete ja tähtaja tasakaalustamine. “Mahukate projektide puhul, kuhu investeeritakse palju raha, peab alati jälgima, et süsteem oleks pikaajaliselt jätkusuutlik. Kasutame põhjalikke koodikontrolle, selgeid arendusstandardeid ning automatiseeritud protsesse arenduste elluviimiseks ja rakendamiseks,” sõnas Eha. “Kvaliteedi osas me järele ei andnud ja projekt sai algseks tähtajaks valmis.”

Teine oluline punkt on mahukate projektide puhul partneri töötajate kaasamine. “Inimesed, kes poodi hiljem haldama hakkavad, peavad tundma, et see on just neile loodud. Selle tarvis on vajalik tihe infovahetus ja paindlikkus erinevate funktsioonide loomisel, millest viisime paljud ellu ka Apollo projektis” ütles ta.

„Apollo e-pood on nüüd valmis järgmise kümnendi väljakutseteks – süsteem on turvaline, kiire, kasutajasõbralik ning tehniliselt paindlik. Värske veebipood toetab Apollo äri kasvu ning loob parema ostukogemuse tuhandetele klientidele,” lõpetas Eha.

Võta ühendust

Me soovime katta kõik Sinu veebiarenduse vajadused, et saaksid keskenduda oma ettevõtte ehitamisele ja kasvatamisele.

Margus Eha

CEO, Business Development

    Veel postitusi