Tänavu tähistab arendusettevõte Opus olulist verstaposti – möödub 15 aastat päevast, mil ettevõte alustas oma tegevust. Tegevjuht Margus Eha vaatas tagasi olulisematele arengutele ning selgitas, kuidas sai väikese tiimiga alustanud firmast tugev tegija e-kaubanduse maastikul. Kui Opus 15 aastat tagasi alustas, keskenduti peamiselt PHP-arendusele ja CRM-lahendustele. Meeskond koosnes toona 14 inimesest. “E-kaubandusse sattusime alguses isegi…
Tänavu tähistab arendusettevõte Opus olulist verstaposti – möödub 15 aastat päevast, mil ettevõte alustas oma tegevust. Tegevjuht Margus Eha vaatas tagasi olulisematele arengutele ning selgitas, kuidas sai väikese tiimiga alustanud firmast tugev tegija e-kaubanduse maastikul.
Kui Opus 15 aastat tagasi alustas, keskenduti peamiselt PHP-arendusele ja CRM-lahendustele. Meeskond koosnes toona 14 inimesest.
“E-kaubandusse sattusime alguses isegi natuke juhuslikult,” meenutas Eha. “Hakkasime ehitama Rahva Raamatu e-poodi, mis õnnestus hästi ja avas ukse Apotheka arenduseni, mille järel saime juba soovituste teel järgmiseid kliente.”
Opus loob täna tehniliselt keerukaid kasutajaliideseid, mis nõuavad kõrget jõudlust ja kasutajamugavust. Samuti arendab ettevõte back end lahendusi Node.js ja Magento platvormidel, mis pakuvad rõõmu ka kõige nõudlikumale insenerile. “See koondunud üheks terviklikuks lahenduseks meie e-kaubanduse pakkumistes. Meil on siin teadmised, kogemus ja meeskond, et pakkuda klientidele tuge kogu arendustsükli jooksul, alates murede kaardistusest kuni pikaajalise jätkutoeni välja,” ütles Eha.
Eha sõnul on e-kaubandus valdkond, mille kasv ei ole kaugeltki peatumas. “Pikas plaanis on headele tegijatele on seal alati ruumi. Aga mida keerulisemaks muutuvad lahendused, seda rohkem loeb kogemus,” rõhutas ta. “Ehitada ja käitada keerulisi süsteeme, mis peavad vastu aastatepikkusele kasutusele, nõuab oskusi, mida ei saa üleöö omandada.”
Pikaajalised suhted loevad
Opuse tugevuseks on järjepidevus, nii tehniliselt kui ka kliendisuhetes. “Eesti Filmi Andmebaasi (EFIS) esimene versioon läks live’i juba üle kümne aasta tagasi ja toetame seda endiselt edasi. Samamoodi oleme pikaajalised arenduspartnerid Apothekale, Automaailmale ja TD Balticule,” loetles Eha. “Ehitame tarkvara, mis kestab ja millele saab olla kindel ka viie või kümne aasta pärast.”
“Samal ajal oleme saanud juurde ka teadmisi ja kogemusi,” ütles Eha. “Lisaks on see avanud meile uksed rahvusvahelistele projektidele – see tähendab, et meie arendajad saavad töötada globaalsete lahenduste kallal, millel on väga suur mõju.”
Täna töötab ettevõttes 28 inimest. Struktuurilt hoitakse tiimid väikesed ja rollid selged. “Pärast liitumist Uptime’iga oleme saanud tiimipõhised protsessid väga hästi tööle panna,” selgitas ta. “Rollid ja vastutused on hästi jaotatud, mis tähendab, et suudame üksteist vajadusel katta. Samal ajal jagame kogemusi ja ressursse emaettevõttega. See loob sünergia, millest võidavad kõik,” ütles ta.
Mobiilirakendustest tehisintellektini
Opuse 15-aastase ajaloo jooksul on IT-maailmast läbi käinud mitmeid laineid, alates mobiiliäppidest kuni tänase AI-buumini. Eha sõnul läheneb ettevõte uutele suundadele alati pragmaatiliselt. “Me ei torma esimese lainega kaasa. Testime, analüüsime, ja kui leiame, et see toob kliendile reaalse väärtuse, siis võtame kasutusele,” sõnas ta.
Tema sõnul saab tehisintellekti ära kasutada täna näiteks tootepõhise otsingu ja soovituste arenduses. “Kui varem otsiti märksõnadega, siis nüüd kirjeldatakse ChatGPT-le oma probleemi. See tähendab, et ka veebipoed peavad pakkuma intuitiivset ja kontekstipõhist otsingut,” rääkis ta. Samuti suudab tehisintellekt pakkuda personaalsemaid soovitused varasemate ostude põhjal.
“Kui tehisintellekt aitab klientidel paremini müüa, hallata või skaleeruda, siis on see õigustatud. Aga me ei tee midagi ainult selleks, et see oleks äge,” lisas ta.
Eha sõnul on Opuse suund selge ning kasvuruumi kindlasti. “Samal ajal klientide ootused kasvavad ja konkurents läheb aina rahvusvahelisemaks,” ütles ta. “Meie roll on olla partner, kes aitab üles ehitada süsteeme, mis kestavad, on skaleeritavad ja mis toetavad kliendi ärilisi eesmärke.”
Me soovime katta kõik Sinu veebiarenduse vajadused, et saaksid keskenduda oma ettevõtte ehitamisele ja kasvatamisele.